רעיונות ליום הולדת בגיל מצוות

הילדים שלכם הגיעו לגיל מצוות? ברכות! הגע הזמן לחגיגות. אך כיום, לכל חגיגה יש תו מחיר, שכן הסטטוס קוו של בני הנוער, מכתיב את העובדה כי גיל המצוות הוא לא גיל שניתן להתעלם ממנו ולכן יש לחגוג אותו בהידור , וכל המרבה בהשקעה הרי זה משובח. אז איך בכל זאת חוגגים את ציון הדרך בלי לפשוט רגל ולהיכנס למינוסים מיותרים שיעשו אתכם אומללים עוד הרבה אחרי החגיגה? הנה כמה עצות טובות.

  1. החליטו על מספר מצומצם של חוגגים מבעוד מועד

נכון, אתם רוצים להזמין את כל בני הדודים, הסבים והסבתות והחברים שגם הזמינו אתכם – ההורים, למסיבות הבר/ בת מצווה של הילדים שלהם. אך למרות כל ההתחייבויות הללו, דעו לכם שכנראה הילדים שלכם הכי יהנו לחגוג ולבלות את היום הולדת החשוב שלהם עם החברים הקרובים ולא עם קרובים רחוקים או מבוגרים שיגבילו אותם. לכן, צמצמו מראש את רשימת המוזמנים והגבילו אותה. למשל הזמינו את בני הדודים, אך ותרו על החברים שלכם. וכמובן, חשוב לא לשכוח את כל ילדי הכיתה כדי לא ליצור אי נעימויות מיותרות לאחר האירוע. רשימה מצומצמת אך משובחת של מוזמנים, גם תחסוך לכם הרבה כסף, וגם תחסוך לכם לא מעט טרחה שכן ההחלטות הן מצומצמות יותר והאפשרויות למקומות לחגוג מתרחבים.

  1. איזה אוכל מארגנים לאירוע?

נכון, אתם הייתם רוצים בופה ומזנון נרחב עם סוגי מזון שונים והגשה מעוררת תאבון, אבל שוב, מה הילד או הילדה שלכם היו רוצים? במרבית המקרים, אם תשאלו אותם, תגלו שהם יסתדרו היטב עם פיצה, נקניקיות וצ'יפס וכל שאר האוכל האיכותי של הקייטרינג, כנראה לא ממש יעניין אותם. בהנתן העניין הזה, שווה לחשוב פעמיים האם אכן אתם רוצים להשקיע באוכל או שאולי תסתפקו בפשוט המון מגשי פיצה ושתיה קלה ובזאת תסגרו את ההתלבטות עם חיוך ענק של כל המשתתפים באירוע שהם בגיל 12-13 ומטה.

  1. מקום האירוע חשוב לשמור על ראש פתוח

שוב, מרבית ההורים כנראה יפנו באופן טבעי להשכרת אולם או מקום למסיבות כדי לחגוג, אך מי אמר שאלו הן האופציות היחידות לחגוג? פתחו את הראש והיו מקוריים, ותבטיחו לילדים בר/ בת מצווה בלתי נשכחים. רוצים קצת רעיונות? למשל מתחמי הטרמפולינות למיניהן ברחבי הארץ, תמורת תשלום ישכירו את המקום למספר שעות עבור החגיגה. עוד רעיון הוא מוזיאון הילדים הישראלי בחולון. המוזיאון מציע לימי הולדת של בנות ובני מצווה מספר פעילויות שעשויות להתאים במסגרת אחת מתערוכות המוזיאון – הביטלס, דיאלוג עם הזמן ועוד וכן אולם קפיטריה אותו ניתן להשכיר לאחר הפעילות כדי לחגוג את האירוע באופן פרטי וכדי להינות בו מאוכל ושתיה. מסלולי המוזיאון והתערוכות מהווים פעילויות נפלאות ומהנות מאוד לבני נוער בשילוב עם ערך מוסף חינוכי ושכלי לא פחות חשובים, וזהו בהחלט אחד מהרעיונות ליום הולדת היותר מקוריים שתוכלו לחשוב עליהם.

  1. חסכו את החגיגות והכאב ראש ופשוט צאו לטיול בר/בת מצווה בחו"ל

ועוד הצעה,  שתשמע אולי מוזרה בפעם הראשונה ששומעים עליה, אבל שווה בהחלט לשקול אותה- לוותר על החגיגות בארץ, לשריין תאריך וחופשה מהעבודה ופשוט לצאת כל המשפחה לטיול בר/בת מצווה בחו"ל. אפשר לטוס לאירופה- לדיסנילנד או לאמסטרדם שטופת הפארקים, או אם ידכם משגת לעשות טיול פארקי שעשועים גדול מחוף לחוף בארה"ב. אז אולי הילדים לא יחגגו עם כל החברים, אבל מה יכול להיות יותר מוצלח מטיול גדול וחלומי בחו"ל? המחירים אגב, כך תגלו בדיעבד, בהשוואה להשכרת מקום וחגיגה עם כל ילדי הכיתה ובני הדודים, לא רחוקים אלו מאלו.