כיצד לעצב חתונה

האירוע הכי נוצץ והכי מעוצב בחייכם היא החתונה, אך חשוב לזכור שהיא לא תהיה כך לבדה אלא היא פרי ההשקעה שלכם בתקופה שלפניה. ללא עיצוב יצירתי מצדכם החתונה שלכם עלולה להישאר מאחור וזה הזמן להבין כיצד אפשר לעצב אותה בצורה הטובה ביותר.

חשיבות העיצוב בחתונה

האירוע הכי חשוב בחייכם עומד להגיע ואתם לא הייתם רוצים להיכנס כמה דקות לפני החופה בכניסה המרשימה שלכם ולגלות שמה שאתם רואים בעיניים זה לא מה שציפיתם. יש כאלו שאומרים שכול בחורה חושבת על יום חתונתה משהיא נולדת, וגם אם זו הגזמה אין ספק שמגיל מסוים כל אחת וכל אחד חולמים על הרגע המאושר הזה ומדמיינים אותו. העיצוב חשוב מאוד לא רק כדי להרשים את המוזמנים בכמות ההשקעה שהקדשנו, אלא כדי ליצור אווירה נעימה וחגיגית. אין צורך להגזים בקישוטים, משלוחי זרים  או להשקיע עשרו תאלפי שקלים בעיצוב כדי להשיג את מבוקשכם, אלא מספיק לבצע להבין כמה עקרונות חשובים שיתנו לכם אפשרויות עיצוב מגוונות.

כיצד לעצב חתונה?

• כשמעצבים חתונה חשוב לקבוע מה בדיוק האווירה שאמורה להיות. זה נראה לכם שאלה מאוד כללית אך אם תשימו לב לחתונות שונות יש עיצובים שונים, שיכולים לנוע מאווירה יחסית יוקרתית ועד אווירה צעירה וקלילה יותר. זו תהיה אווירה שתהיה בכל האירוע ולמרות שניתן לשלב ביניהן, כדאי לכם להחליט מה אתם רוצים. יש כאלו שיחליטו על אווירה יותר כפרית ולכם גם יבחרו בגן האירועים המתאים בעוד יש כאלו שרוצים הכול יותר רשמי, ממש 'לפי המחברת'.

• בחירת הצבעים היא אחת הבחירות החשובות ביותר. אמנם קל לחשוב שלבן הוא הצבע שישלוט בחתונה, בעיקר בגלל החגיגיות שלו וכמובן שמלת הכלה, אך בנוסף ללבן מניתן לבחור צבעים שונים שיתבטאו בקישוטים, במשלוחי זרים ובכל פרמטר אחר. משלוחי זרים למשל יכולים להשתלב בצורה נהדרת במקומות שונים, בעמודי החופה, בשולחנות, בכניסה ובכל מקום שיהיה להם מקום ראוי שמוסיף ולא מכביד.

• משלוחי זרים באופן כללי מוסיפים הרבה חן לכל מקום ובחתונה הם יכולים להיות בחירה מושלמת, אם כי צריך לבחור אותם נכון. זרים גדולים מידי או זרים קטנים מידי, זרים בצבעים מוזרים שלא תואמים לא זה לזה ולא לתפאורה, כל אלו הן טעויות שכל אחד יכול לבצע. לשולחנות לא מומלץ לבחור זרים גדולים ולמקומות שבהם העיצוב הוא לבן, כמו החופה, מומלץ לבחור צבעים שיתנו ניגודיות טובה כמו אדום עז.

• עיצוב החתונה תלוי מאוד גם בתאורה שתציבו במקום. יש תאורות צבעוניות מידי שיכולות ליצור אווירה של מועדון לעומת תאורה סולידית יותר שיכולה ליצור אווירה יותר רשמית. בסופו של דבר כל אחד בוחר לעצמו מה הוא רוצה אך חשוב להבין את ההשלכות של הבחירות האלו מה שמתפספס אצל זוגות רבים. יש תאורה לבנה אך לעומתה יש תאורה יותר צהובה וחמימה והבחירה יכולה להיות מגוונת בין חלקי המתחם.

איך מוציאים לפועל את כל העיצוב?

לפני שאתם מתחילים לחשוב על כל שלבי העיצוב חשוב מאוד שתבדקו עם האולם או גן האירועים במה הצוות יכול לעזור לכם. יש גני אירועים שיספרו לכם שאי אפשר לשנות יותר מידי ומלבד הנחת קישוטים או פרחים, הם לא מסכימים לשינויים דרסטיים בשולחנות או באלמנטים העיצוביים שכבר קיימים. לעומת זאת, יש מקומות שיציגו גמישות יתרה דבר שיכול לעזור לכם גם בכוח אדם וגם ביכולת השינוי. שלב העיצוב אינו כולל רק יצירתיות אלא פרקטיקה ויש צורך ליישם את הרעיון עם כלים ואמצעים. מעצב אירועים יכול לסייע במשימה הזו בהתקשרו תעם ספקים ותכנון מעשי.