ברית מילה – בבית כנסת או באולם?

נולד לכם בן? קודם כל מזל טוב והרבה בריאות, כי אלה הדברים החשובים באמת. עכשיו מגיעה ההתמודדות עם השאלה שעכשיו נראית מאוד גורלית – היכן לקיים את טקס הברית. ולא, אין הרבה זמן להתלבט, שהרי 8 ימים עוברים ממש-ממש מהר, באמת. אז הנה המדריך המקוצר שלנו שמביא לכם את היתרונות ואת החסרונות שבעריכת ברית מילה בבית כנסת אל מול אלה שבעריכת ברית מילה באולם, ואנחנו מקווים שאלה יעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם – ועבור כולם.

ברית מילה בבית כנסת – אירוע צנוע

אם אתם לא מעוניינים בהפקת ענק מחייבת במיוחד, אתם יכולים ללכת בשקט על אירוע בבית כנסת, שיש לו לא מעט יתרונות:

  • זה הקטן גדול יהיה
    זה הקטן גדול יהיה

    כבוד ליהדותבחירה באירוע כזה מכבדת מאוד את היהדות שלתוכה כולנו גדלים, ואמנם לא הופכת את האירוע ליותר יהודי, אבל בהחלט מחברת אותו לשורשים ולמנהגים כאחד.

  • קל יותר למצוא מקום – מכיוון שמדובר בבית כנסת ולא באולם אירועים, הרי שיש הרבה יותר תאריכים פנויים. לכן, סביר מאוד להניח שגם בבית הכנסת הקרוב למקום מגוריכם או בזה שאתם מעוניינים לקיים בו את האירוע משיקולים אישיים שלכם, אפשר יהיה לקיים את האירוע וזה יקל על התכנון ועל הארגון שלכם.
  • הרבה יותר זול – אמנם מדובר בעניין חומרי ולפעמים קשה לחבר אותו לנושאים רגשיים, אבל אין ספק שעלות האירוע היא שיקול שתמיד מביאים בחשבון. לכן, חשוב לציין, שארגון ברית מילה בבית כנסת יעלה כ-500 שקלים חדשים בלבד, ועוד כמה מאות או אלפי שקלים שתצטרכו להוציא על הכיבוד לאורחים.

החיסרון העיקרי של ברית מילה בבית כנסת טמון באמת בעובדה, שהמחיר לא כולל כיבוד ושאתם צריכים לדאוג לקנייה של הכיבוד על פי מספר המוזמנים, להבאתו אל המקום ולסידורו על השולחנות כך שיהיה נגיש לאורחים.

ברית מילה באולם – כי זה יכול להיות אירוע מושלם

ברית מילה באולם שונה בתכלית מברית מילה בבית כנסת, גם אם היא מתקיימת באותה שעה בדיוק, ויש לה יתרונות משלה:

  • כי זה אירוע יותר יוקרתי – עריכת ברית מילה באולם נותנת לאירוע אווירה מיוחדת של יוקרה, שנקשרת בצורה מאוד ברורה לעובדה שמדובר בחגיגת ההגעה של תינוק לעולם. אחרי הכול, מדובר באירוע מאוד מרגש, ונדמה שהכי מתאים לחגוג אותו בצורה הכי יוקרתית שיש.
  • כי אתם לא צריכים לעשות כלום – בעוד שכאשר מדובר על עריכת ברית מילה בבית כנסת אתם צריכים להתרוצץ ולדאוג להביא את הכיבוד ואת הכלים ועוד, הרי שכאשר מדובר על עריכת ברית מילה באולם אתם לא צריכים להביא שום דבר, פרט לעצמכם ולתינוק, כמובן. מכיוון שמדובר על אירוע שמתקיים בדרך כלל רק 8 ימים אחרי הלידה, כשעוד לא ממש הצלחתם להסתגל לעובדה שנוסף לכם תינוק למשפחה, יכול להיות שזה דווקא פתרון יותר מתאים.
  • כי האוכל יהיה יותר טוב – אם חשוב לכם שהאורחים ייהנו גם מאוכל טוב ומאווירה נעימה, כנראה שכדאי יהיה לכם לקיים את ברית המילה באולם.

כמובן שיש גם חסרונות לעריכת ברית מילה באולם, שהעיקריים שבהם הם המחיר הגבוה (80 ₪ – 120 ₪ למנה באירוע צהריים, 120 – 180 ₪ למנה באירוע ערב) והעובדה שלפעמים יהיה קשה למצוא אולם פנוי בדיוק בתאריך שבו צריך לקיים את האירוע.

אמנם, לא יכולנו לקבל עבורכם את ההחלטה אם לקיים את ברית המילה של בנכם בבית כנסת או באולם, אבל הבאנו בפניכם את השיקולים העיקריים – לכאן ולכאן. קחו את כל הפרמטרים האלה, דרגו אותם לפי סדר חשיבות, ובחרו באפשרות שעונה בצורה הטובה ביותר על האופן שבו הייתם רוצים לראות את ברית המילה של הבן שלכם. וזכרו: זה הקטן – גדול יהיה. בהצלחה!