בר מצווה בכותל

בר מצווה בכותל – כל האפשרויות פתוחות

בר מצווה הוא תמיד אירוע מכונן, אחד החשובים ביותר בחייו של נער מתבגר, ובחייו של הוריו ושל משפחתו הקרובה. יש הרבה דרכים לחגוג בר מצווה, וכל אחד בוחר את הדרך שאליה הוא יותר מחובר, אבל יש דרך שנשארת כאן כבר הרבה מאוד שנים ונראה שהיא כאן כדי להישאר – חגיגת בר מצווה בכותל.

חגיגה עם משמעות

הכותל הוא לא סתם קיר, אלא קיר שיש לו הרבה מאוד משמעות לכל מי ששייך לעם היהודי. ביקור בכותל הוא תמיד מרגש וטעון ברגשות כבוד ויראה, ואין ספק שלחגוג בר מצווה בכותל זו חוויה מיוחדת במינה.

חגיגה עם כל התוספות

כשחוגגים בר מצווה בכותל, אפשר להוסיף לקריאת ההפטרה עוד הרבה מאוד דברים שמעצימים את המעמד אפילו עוד יותר, ביניהם:

  • מעגל מתופפים – אפשר לארגן תהלוכת מתופפים שבראשה עומד נער ברה מצווה, ומוביל את כל המשפחה אל מקום
    הכותל: המקום הכי מקודש לעם ישראל
    הכותל: המקום הכי מקודש לעם ישראל

    האירוע עצמו, ושם, ניצבים המתופפים במעגל, ונותנים ברכה מיוחדת שנישאת אל על.

 

  • תפילה – התפילה שנאמרת בסמוך לכותל היא תפילה עם משמעות ועם כוונה אפילו עוד יותר גדולות, ואין ספק שמתן האפשרות הזאת לכל האורחים מעצימה את ההתרגשות.

 

  • סיורים באתרי מורשת – את הטקס אפשר לשלב עם סיור באתרים השונים הנמצאים במקום. הסיורים נערכים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי במחיר סמלי לאדם:

 

  • טיול במנהרות הכותל – טיול במנהרות הכותל הוא תמיד חוויה מדהימה, וכשנער בר המצווה משמש מדריך – זה בכלל טיול נפלא. אם הילד שלכם אוהב ללמוד היסטוריה ורוצה להדריך את הקרובים בטיול במנהרות – זה בהחלט אפשרי. צריך ליצור קשר עם נציגי מנהרות הכותל ולתאם את הדברים. כמובן שאפשר לארגן סיור גם עם מדריך מטעם מנהרות הכותל, אבל אין ספק שכאשר נער בר המצווה מדריך את כולם – זה מעצים מאוד את החוויה.

 

  • סיור במרכז שרשרת הדורות – את טקס בר המצווה אפשר לשלב עם סיור במרכז שרשרת הדורות המציג, בתוך מנהרה תת קרקעית, את שרשרת הדורות של עם ישראל המוצגת באמצעות פיסול בזכוכית, משחקי תאורה ושמע ועוד, כאשר בסוף הסיור נחשף הקהל לסיפור המרגש של שחרור הכותל.

 

  • סיור ברובע היהודי – אפשר לשלב את הטקס עם סיור משפחתי ברובע היהודי, כולל קבלת הסברים וצפייה במיצגים שונים בנושא שרשרת הדורות של עם ישראל.

לאחר סיום הטקס בכותל, אפשר לקחת את האורחים למסעדה באזור, ולקנח בארוחה חגיגית שמשלימה את חגיגת בר המצווה ומשאירה טעם טוב בפה, תרתי משמע.

לסיכום – בר מצווה בכותל היא חוויה מיוחדת במינה לכל האורחים שמגיעים לחגוג אתכם, ובמיוחד לילד בר המצווה. החיבור ליהדות בדיוק ברגע הזה שבו הוא הופך מילד לנער על פי ההלכה, והאווירה המיוחדת של הוד וקדושה, נקשרים זה בזה והופכים את האירוע לכזה שלא יישכח לעולם.

על מנת לארגן בר מצווה בכותל יש לפנות לחברה שמתמחה בארגון אירועים כאלה, או לפנות ישירות אל הקרן למורשת הכותל המערבי, אשר תסייע לכם בארגון טקס בר המצווה בכותל ללא כל תשלום, ותציע לכם את התוספות שניתן להוסיף לטקס, על מנת להעשירו ולהעצימו עוד יותר.