בריתה לילדה – לוקסוס או אירוע מומלץ?

כשנולד בן אצל הרבה הורים אין בכלל שאלה. על פי ההלכה והמסורת היהודית עורכים לבן הנולד ברית מילה, ועבור אנשים רבים זה סוג של אקסיומה. אבל – כשנולדת בת עולה תמיד השאלה: הרי לא צריך לחתוך שום דבר או לעשות איזה טקס יהודי מקובל. האם נכון לקיים אירוע רב משתתפים כדי לחגוג את הגעתה לאוויר העולם, או לוותר על זה ולהעדיף ביקורי משפחה וחברים בבית.

אם גם אתם נמצאים בשלב ההתלבטות, הנה לפניכם כל הסיבות כן לקיים אירוע וכל הסיבות לוותר עליו, בתקווה שאלה יעזרו לכם לקבל את ההחלטה שנכונה לכם.

כל הסיבות כן לקיים בריתה לילדה

  • בריתה - לעשות או לא לעשות?
    בריתה – לעשות או לא לעשות?

    כי זה חוסך את הצורך לקבל "טפטופי" אורחים כל פעם – אם לא תקיימו אירוע, סביר להניח שהרבה מאוד בני משפחה וחברים ירצו להגיע אליכם כדי לראות את הנסיכה, ולא תמיד יש כוח לזה מיד אחרי לידה. עריכת בריתה לילדה חוסכת הרבה מאוד מהביקורים האלה, ומאפשרת לכם להיות בבית ולהסתגל להרחבת המשפחה וללילות הלבנים עם המשפחה המצומצמת בלבד.

 

  • כי זה נחמד – כל אירוע הוא נחמד, בעיקר כזה שבו הבת שלכם היא הכוכבת שכל תשומת הלב מופנית אליה. אחרי 9 חודשי היריון ואחרי הלידה, נחמד לצאת לאירוע לבושים יפה, וליהנות מחברה טובה ומאוכל טוב ומהעובדה שכולם מגיעים כדי לחגוג ולהתרגש ביחד אתכם.

הסיבות לא לקיים בריתה לילדה

  • כי לא תמיד יש כוח לזה אחרי לידה – לידה היא בכל זאת מאמץ לא קטן, ואחריה הרבה פעמים כל מה שרוצים לעשות הוא להתכרבל בבית עם האוצרית הקטנה, להתרגל אליה וכמובן שגם להשלים שעות שינה. אירוע הוא לא בדיוק כוס התה של חלק מההורים החדשים, ולפעמים באמת עדיף לקבל את האורחים שירצו להגיע בבית, וליהנות מהאושר הגדול בפינה הקטנה שלכם.

 

  • כי מדובר בהוצאה גדולה – בריתה לילדה היא הוצאה גדולה, שלא תמיד מחזירה את עצמה. אתם צריכים לשכור אולם, לשלם על קייטרינג, על צלם ועל תקליטן, וכמובן שזה לא מסתכם רק בזה כי צריך גם לקנות בגדים לכולם… אמנם האורחים מביאים מתנות ורובם מביאים צ'ק, אבל לא תמיד מדובר בסכומים שמכסים את ההוצאה, וצריך לקחת את זה בחשבון לפני שמחליטים לקיים בריתה.

לסיכום – ההחלטה אם לקיים בריתה לילדה צריכה להיות שלכם, ההורים, ושלכם בלבד. לא משנה אם אומרים לכם שכדאי או לא, לכו עם הלב שלכם, כי זה באמת מה שחשוב. אם אתם חושבים שיש לכם את הכוחות ואת הכסף לעשות את זה, ושזה יהיה אירוע שיהיה עבורכם חוויה מהנה וטובה – לכו על זה – ובגדול. אם אתם מעדיפים להישאר בבית ולא להיכנס להוצאות שלא בטוח שיחזירו את עצמן – ותרו על זה. אחרי הכול – כל יום עם האוצרית החדשה הוא אירוע של ממש. רק בריאות ולהתראות בשמחות!