מקרר תעשייתי לאולמי שמחות

אולם שמחות או גן אירועים לא יכולים לפעול ללא מקרר תעשייתי. זהו מקרר המשמש לצורך מסחרי ובו קיבולת הנפח גדולה באופן משמעותי בהשוואה לפתרונות קירור אחרים. השימוש במקרר באולמי שמחות מאפשר הגשת שירותי קייטרינג ושמירה על מזון במצבי צבירה קפואים או מופשרים.

מעבר  לכך, אולם שמחות שרוצה לקבל אישור עסק נדרש לעמוד בקריטריונים מחמירים של משרד הבריאות. מפקח מטעם משרד הבריאות מגיע לעיתים קרובות לאולמי שמחות ומבצע בדיקה המבוססת על מספר סעיפים:

  • גובה הטמפרטורות במקרר
  • היגיינה וניקיון במקרר ובסביבתו
  • צריכת האנרגיה של המקרר
  • בטיחות בתפעול ותחזוקה של המקרר
  • נגישות המקרר עבור צוות המטבח

המטרה העיקרית של אולמי שמחות היא לבחור מערכות קירור יעילות. המקררים פועלים ברוב אולמי השמחות במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הם נדרשים להציע רמת קירור אופטימאלית אך מצד שני גם לאפשר יעילות אנרגטית וחיסכון בהוצאות.

כיצד בוחרים מקרר לאולם שמחות?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לבעלי אולמות לבחור מקרר תעשייתי:

א. בדקו את שיטת ההפשרה וסוג האקלים – המפרט הטכני של כל מקרר תעשייתי כולל התייחסות לשיטת ההפשרה וסוג האקלים. שיטת ההפשרה במקררים ביתיים שונה מהשיטה הקיימת במקררים תעשייתיים. מבחינת סוג האקלים, הדגש צריך להיות על התאמה בין המקרר לבין מזג האוויר הים תיכוני בישראל. בדיקה כזו היא גם הזדמנות להשוות בין מקררים המיועדים לאולמות סגורים לבין מקררים לגני אירועים פתוחים.

ב. עיצוב חיצוני – מקרר תעשייתי לא חייב לפגוע במראה החיצוני של המטבח. אולם שמחות שרוצה להרשים את בעלי האירוע ואת החוגגים חייב לדאוג לפרטים הקטנים. תמורת תוספת מחיר מינימאלית ניתן כיום להשיג מקרר עם ביצועים מסחריים ומראה לא פחות אטרקטיבי.

ג. צריכת חשמל – אי אפשר לבחור מקרר לשימוש מסחרי או תעשייתי מבלי לבדוק את צריכת החשמל. המקררים כיום חסכוניים מבעבר, אך יש משמעות גדולה לדירוג צריכת החשמל הספציפית.

בכל אולם שמחות יש לפחות מקרר אחד המשמשים לצרכים תעשייתיים. המקרר נבחר בקפידה ויש לו תפקיד משמעותי באולם.