יועץ בטיחות לאירועים

אחד מהאסונות הגדולים שמדינת ישראל ידעה הוא אסון אולמי ורסאי- התרסקות רצפת רחבת הריקודים באולם אירועים בירושלים במאי 2001 שהביאה 23 אנשים אל מותם. אסונות מסוג זה נמנעים על ידי עבודתם המקודשת של יועצי בטיח

ות לאירועים.

מהי החשיבות של יועץ בטיחות לאירועים?

אסון ורסאי המוזכר לעיל, לצערנו הוא לא האסון היחידי אשר היווה הבסיס לחקיקה ותקנון נרחבים בנושא בטיחות באירועים המוניים ואולמות המאכלסים כמויות רבות של אנשים. פסטיבל ערד ב-1995, אשר עקב תקלת בטיחות נהרגו 3 ילדים, גם הוא מהווה אבן דרך מצערת המזכירה ומבהירה את חשיבות הבטיחות באירועים מסוג זה. היות וכאשר אנו מדברים על אירועים, פעמים רבות מדובר בפסטיבלים והפנינגים אשר קמים לזמן מוגבל וקצוב, המערכות מוקמות אד הוק וכן פן הבטיחות.

על אילו אירועים מדובר?

אירועים כוללים כאמור, דוגמאות של אולמות אירועים וכנסים וכמו גם, אירועים ארעיים אשר מוקמים לזמן קצוב ודורשים מענה בטיחותי אף יותר יצירתי ומקיף, שכן האמצעים הנתונים לרשות יועץ הבטיחות יהיו לעיתים די דלים וארעיים גם הם. פסטיבל, הפנינג, מסיבת רחוב- כל אלו הם אירועים המוניים המחייבים הכוונה והדרכה של יועץ בטיחות בכדי לקבל אישור להתקיימותם ברשות המוניציפלית הרלוונטית.

על אילו תחומי בטיחות מדובר?

יועץ בטיחות לאירועים

יועץ הבטיחות נוגע בתחומים רבים בעולם הבטיחות ככל שמדובר באירועים המוניים. ראשית, נושא הבטיחות באש- הקמה והפעלה של אמצעים לגילוי אש וכיבוי אש במידת הצורך, כמו גם תכנון נתיבי בריחה ומזעור נזקים.

שנית, בטיחות והתגוננות מפני אסונות טבע כמו רעידות אדמה. שלישית, פן הבריאות והרווחה- ווידוא הימצאות אנשי מד"א במידת הצורך, מרחק סביר מבית חולים או חדר מיון אשר יוכל לתת מענה במקרי חירום ועוד.

היכן ניתן למצוא יועצי בטיחות לאירועים?

כיום ישנן חברות רבות אשר מציעות שירותי ייעוץ בטיחות לגופים פרטיים וציבוריים כאחד, אשר מרביתם מתמקדים בתחומים מסוימים- כמו למשל אירועים המוניים, או מוסדות חינוך וכו' וזאת בשל המומחיות הספציפית הנדרשת בכל אחד מהתחומים הללו ככל שמדובר על בטיחות וביטחון. בחרו בחברה מומלצת, מוסמכת ומקצועית.