כך תבחרי פאה חדשה לאירוע שלך

פאות הן סוג מאוד מיוחד של אמנות. אומנות יצירת הפאות התחילה לפני עשורים רבים ועדיין תופסת חלק נכבד מחייהן של נשים רבות. מי שמכיר את עולם הפאנות יודע כמה מורכב הוא וכמה קשה לייצר את הפאות, ליצור אותן עמידות ואיכויות וגם במחירים אטרקטיביים. אך אולי הדבר הקשה ביותר הוא דווקא מצד הלקוחות, כיצד לבחור את הפאות. כיצד נבחר פאה, במה צריך להתחשב ואת מה צריך לשקול, כיצד אפשר להתאים את הפאה ולפי מה צריך להחליט. נשים רבות חובשות פאה וצריך לזכור שלא מחליפים אותה בתכיפות רבה שכן היא מהווה סימן היכר של האישה כמו כל שיער אחר. שאלות רבות אופפות את התחום אך עכשיו נעשה קצת סדר.

פאה לאירוע

במה צריך להתחשב כשבוחרים פאה?

• לפני שנתחיל לגעת בעיצוב הפאה עצמה, נתייחס קודם כל לתחום הטכני של הפאות. ישנן פאות שמורכבות מחומרים מסוימים שהם זולים יותר אך פחות עמידים, או חומרים שמתאימים לשגרה מסוימת של חיים שלא תתאים לשנייה. כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום כדי שההחלטה תהיה נבונה יותר. לא מומלץ לקנות פארק לפי העיצוב אלא לרדת לפרטי פרטים ולהבין ממה היא מורכבת.
• נשאל את עצמנו האם הפאה היא ליום יום, לאירועים, לספורט. איזה מראה אני רוצה לקבל? האם מראה צעיר ורענן או מראה מבוגר ורציני?
• צריך להתחשב בתקציב כיוון שישנן פאות שמחירן כפול ממחיר פאה ממוצעת. מחיר הפאה נקבע לפי העיצוב, החומרים ואפילו המותג.
• צריך להתייחס לאורך הפאה ולצורתה. ישנן מקומות רבים שמאפשרים הדמיה שמראה כיצד תיראה הפאה על הלקוח וכדאי לבדוק את אפשרות זו.
• ממה הפאה עשויה: ישנן פאות סינטטיות בלבד, ישנן פאות קאסטם משיער טבעי בלבד ויש פאות מעורבות. לכל אחת היתרונות והחסרונות שלה, גם מבחינת עמידות, נראות ומחיר. למשל פאה טבעית מציגה מראה טבעי יותר וגם לאורך זמן כיוון שהיא עוברת תהליך של שימור, נוח לסדר אותה ואפשר לבצע עמה תסרוקות רבות כמו שיער רגיל. פאות כאלה מתאימות ליום יום כיוון שהן אינן מחממות את האש. חסרון בולט הוא שלאחר חפיפת הראש במקלחת נדרש ביקור חוזר במספרה כדי לסדר אותה מחדש כיוון שאינה נשמרת במצבה הקודם.
• צריך להתאים את הפאה למבנה הפנים ולא לבחור ישר בפאה הכי חדשנית ומעוצבת שתראי. חשוב שהעיצוב יתאים לתווי הפנים ולמבנה הראש ושהבחירה תהיה שלמה במאה אחוז. נדרשת פאה שמחמיאה לתווי הפנים ומשלימה אותם וכדאי לשמוע גם דעות מכמה וכמה אנשים ולא רק מומחים אלא גם אנשים שמכירים אותנו. למשל, לבעלי מבנה פנים שמנמן יותר ועגול יותר מתאימה יותר פאה מדורגת שמסתירה מעט את הלחיים וכולה.

שיער אירופאי או שיער טורקי

סוג השיער הוא גם צד שצריך להתייחס אליו. סוג שיער אחד נקרא שיער טורקי שהוא עבה ובריא ונשמר טוב אחרי חפיפה, יש שיער אירופאי שהוא יותר בהיר וגם הוא נחשב מאוד איכותי. שיער ברזילאי מגיע באורכים שונים והוא מבריק ורענן, הוא יותר כהה בגוונו. שיער ארגנטינאי דומה לברזילאי אך עבה יותר.