המדריך לעריכת אירוע בחורף

אירוע חורפי 

עריכת אירוע כמו חתונה או אפילו כנס מקצועי בזמן עונת החורף עשויה להיות משימה מאתגרת לאחראי על הקמת האירוע, שכן החורף מביא עימו אתגרים אובייקטיביים כגון גשם, קור המלווה לעיתים במצב רוח ירוד והלילה שמגיח מוקדם מהרגיל. אחרים, רואים בחורף הזדמנות.

  • בחירת התאריך: בין אם מדובר באירוע כמו חתונה בחורף או בר מצווה ובין אם מדובר בערב חברתי מטעם העבודה, חשוב לבחור את תאריך האירוע מספיק מראש ובכפוף לתחזית מזג האוויר המאפיינת את אותם ימים חורפיים. מומלץ להימנע מימים שצופים להם ממטרים, שכן גם אם האירוע ייערך במקום סגור, ההגעה אליו בגשם עשויה להוות מכשול עבור אנשים מסוימים.
  • בחירת מקום האירוע: האלמנט המרכזי בכל אירוע, הוא כמובן המקום בו האירוע נערך. בתקופת החורף חלק מהמקומות, בעיקר הגנים למיניהם, נסגרים לפעילות בשל חוסר היערכותם לעונת הקור והממטרים. מומלץ לבחון בקפידה אילו מקומות אכן מציעים את שירותיהם בחורף ולבחור במקום אשר ממנף את היופי שבחורף- הצמחייה שמשנה את צבעה לירוק בוהק והקסם שבטיפות הגשם המטפטפות על החלון.
  • במקרה של חתונה בחורף– חופה, בפנים או בחוץ? במידה והאירוע הנכסף הינו חתונה, מומלץ להימנע ממיקום החופה בחלק החיצוני של האולם. במידה ורוצים במיוחד חופה חיצונית, ניתן להגיע להסדר עם צוות המקום באשר לתכנית חלופית של חופה פנימית במידה והגשם מפתיע. כדאי להיערך מראש לתרחיש של גשם לא צפוי, בכדי למנוע תקלות ואי נעימויות בערב היום הגדול. חשוב לומר כי ישנם גני אירועים רבים הערוכים למקרה של חתונה בחורף.
  • לשים לב לעלויות: יתרון אחד מרכזי המאפיין את אירועי החורף הוא העלות הנמוכה יחסית בהשוואה לעונת הקיץ החמימה. הסיבה לירידת המחירים בחורף היא הירידה בביקוש, שכן מרבית האנשים מעדיפים לערוך את אירועיהם דווקא בקיץ.

חתונה בחורף

  • יותר גמישות בבחירת התאריך: בשל ביקוש נמוך יחסית בהשוואה לקיץ, נוכל להבחין בגמישות יתרה בכל הקשור לבחירת תאריך ושריון מקום האירוע, הזמנת ההקייטרינג, הדי ג'יי וכלל האטרקציות והשירותים האחרים הרלוונטיים לאירוע. גמישות זו מהווה יתרון אדיר ומורידה כמות נכבדה של לחץ מעל מתכנני האירוע, אשר יכולים לבנות אירוע מושלם בקצב איטי וללא לחץ מיותר.
  • מינוף האלמנטים החורפיים באירוע: אם כבר הולכים על אירוע בחורף, מומלץ לחשוב יצירתי ולמנף את האלמנטים החורפיים על מנת לתת לאורחים תחושה חמימה, רומנטית ומיוחדת בערב חורפי. לדוגמא, במקרה של אירוע עובדים חברתי אפשר לסיים את הערב בהגשת מגוון רחב של משקאות חמים ומיוחדים כגון שוקו שוויצרי חם, מגוון חליטות תה מעניינות ויין חם ומתובל.

לאירוע רומנטי ומיוחד

אירועי חורף מחד, עשויים להערים מכשולים בדרכם של המתכננים ומנגד, לפתוח עולם שלם של אפשרויות להפיכת אירוע למיוחד הרבה יותר.