הסעות לאירועים

כשאנו חוגגים אירוע מיוחד אנו צריכים לדאוג להרבה דברים: האוכל שיהיה באירוע, הדיג'יי אם נדרש אחד, הסידור של השולחנות, חלוקת ההזמנות ובאופן כללי מהות הערב והאטרקציות שהוא יכיל. אחד הדברים שלעתים נעדרים ממחשבותינו, דבר לא פחות חשוב מאשר הדיג'יי או האוכל, הן ההסעות שיעזרו מאוד לחלק מהאנשים להגיע. גם אם מדובר על חתונה מצומצמת יחסית, יום הולדת לסבא או מסיבה שארגנו ללא סיבה מיוחדת, כדאי שנדאג להסעות לאירועים שחשובים לנו אם נרצה שאנשים בכלל יוכלו להגיע.

לאיזה אירועים כדאי לדאוג להסעות

הסעות לאירועים תמיד יהיו טובות כשמדובר באירוע שנגמר בלילה. אירוע בשעה מאוחרת לעתים יכול להיות באזורי תעשייה ללא תחבורה ציבורית הולמת או שהיא לא קיימת בכלל, מוניות שירות לא עוברת ומונית בהזמנה אישית יכולה לעלות מאות שקלים. באירוע שמשקיעים בו סכום כסף נכבד, מומלץ גם לפנות בצד סכום מסוים כדי לדאוג להסעות. ההסעות יכולות להיות ממקום מסוים עד לאירוע וחזרה אליו או בפיזור יותר גדול, או מכמה מקומות איסוף, זאת בהתאם למה שאנו נחליט. כשהאירוע נמר בלילה העייפות גדולה יותר ולכן הסיכון עולה לשמיים דבר שיש לקחת בחשבון. ככל שהאירוע יתאחר עוד, ההסעה הופכת לקריטית יותר.

• כשמזמינים כמות חברים גדולה או משפחה רחבה שגרה רחוק ממקום האירוע, חובה לדאוג להם להסעות. ההסעות יהיו קריטיות כיוון שמדובר על אירוע חשוב ואישי ובדרך כלל הדבר נפוץ בחתונות כשצד אחד גר רחוק מהצד המשפחתי השני והתקבלה החלטה כשהאירוע יהיה קרוב למשפחה אחת ולא באמצע.

• הסעות לאירועים יכולות להיות גם מצילות חיים: תארו לכם אירוע של חמש מאות אנשים שרובם שותים אלכוהול. גם אם הם לא חוזרים מאוחר מידי, האלכוהול הוא זה שנוהג וכל אחד שאומר לעצמו שהוא לעולם לא ינהג תחת השפעה אלכוהול, מנחם את עצמו בכמות הקטנה יחסית ששתה והוא עדיין באופוריה של המסיבה. ובכן, זהו מתכון לתאונות. אף אחד לא רוצה לארגן אירוע ולגלות שמישהו עשה תאונה בחזרה ממנו, לכן הסעות לאירועים עם אלכוהול מקבלות משמעות כפולה.

כדי לחסוך עלויות, בררו את הביקוש להסעה

אמנם הסעות לאירועים פותרות הרבה בעיות אך בסופו של דבר זהו עניין כלכלי. לפני שתזמינו הסעה תבררו מי בדיוק מתכנן להגיע אתה, מי בכל מקרה יעדיף רכב פרטי, באיזה שעה תהיה ההסעה הכי נוחה ועד איזו שעה וכולה. תכינו את הרשימות ותעשו את החישוב. כך תוכלו גם לחשב את העלויות: אוטובוס יעלה הרבה יותר מהסעה בת 15 אנשים. גם המרחק משמעותי מאוד ומספר העצירות וההקפות שהוא יעשה. בנוסף, חשוב לקבוע עם חברת ההסעות אם האוטובוס או המונית ה-ואן יחכו באירוע עד לסיומו או שצריך להזמין אותו כדי שיחזיר את האנשים. אוטובוס למרחק נסיעה של כשעה יעלה סביבות 200 שקל הלוך חזור כאשר מונית תעלה בערך 800-900 שקלים בלבד. ככל שתזמינו יותר אוטובוסים המחיר לאוטובוס אחד יירד אך שוב, כדאי לחשב את העלויות ולבדוק את כדאיות ההסעה.