בר מצווה בחדר בריחה

אחת האופנות הבולטות ביותר של השנים האחרונות היא חדרי בריחה. צעירים ומבוגרים, מבקשים להשתתף בחוויה זו ולהרגיש כמו בסרט מתח או בילוש לערב אחד. לעיתים הם נכנסים אל חדרי בריחה מתוך כוונה לבצע פעילות חברתית או משפחתית, לעיתים הם נכנסים כחלק מאטרקציה של אירוע אותו הם חוגגים, הדוגמא טובה לכך היא בר מצווה.
הורים רבים מארגנים לילדים שלהם בר מצווה בחדר בריחה כך הילדים חוגגים את האירוע בצורה מיוחדת ומרשימה, במקום בו הם מובילים לבלות בכל מקרה, וכן, כך גם כל הילדים יכולים להשתלב באירוע, זאת להבדיל, נניח מאירוע בדיסקוטק או אולם, שם יהיה מי שירקוד ויהיה מי שישב בצד.
חדר בריחה, מי שלא מכיר, הם חדרים שמפוזרים במתחמים שונים במרכזי ערים, בתוך החדר נמצאים כלים מסוימים אשר מהווים חלק מסיפור. לפעמים מדובר על סיפור שיש בתוכו רצח, גניבה, שוד, אוצר אבוד ועוד. תפקיד הילדים שנכנסים לחדר בריחה, הוא לפתור באמצעות הכלים והרמזים השונים שנמצאים בתוך החדר את כתב החידה, לפתור את הסיפור שעומד בפניהם, וכך הם יכולים לצאת מהחדר לפני שתם המועד שנקבע. בדרך כלל, זמן של כל סיפור הוא שעה, למרות שבמקרה של אירועים כמו בר מצווה ניתן להרחיב את זמן הסיפור מעבר לשעה.
חדר בריחה הוא יצירת מציאות שמזכירה משחקי שולחן או קווסטים במחשב אשר התעסקו בדברים דומים. גם שם היינו צריכים בעזרת רמזים וכלים שונים לפתור חידות בלשיות מורכבות. ההבדל הוא, שכאן הילדים משחקים עם עוד ילדים, ומדובר בכלים אמיתיים, לא ישיבה מול מסך מחשב או לוח שולחן. חדר בריחה והמשחק שהוא כולל, מעוררים את הדמיון, מחשבה, שיתוף פעולה בין הילדים והוא מגוון תכונות ומאפיינים אשר הופכים אותו לכיף ולמשתלם.

כיצד אפשר למצוא חדר בריחה לבר מצווה

הורים שרוצים לארגן בר מצווה בחדר בריחה, צריכים לבדוק שורה של דברים לפני שהם מחליטים לשכור חדר בריחה מסוים.
ראשית, עליהם לבדוק שהחדר נמצא בתוך העיר, כך שהילדים יוכלו להגיע אליו בקלות.
שנית, שחדר הבריחה פועל בשעות נוחות, על מנת שלהורים של אותם ילדים, לא תהיה בעיה שהם יגיעו אליו.
שלוש, חדר הבריחה צריך לכלול מספר משחקים לדוגמא, מתוכן חתן השמחה יבחר את המשחק שמתאים לו ולחבריו.
ארבע, כמובן שתנאי השטח בחדר צריכים להיות נוחים ומתאימים למשחק.
חמש, רצוי מאוד שחדר המשחק יהיה חלק ממתחם שיכיל גם מקום בו ניתן לאכול ולעשות עוד מגוון דברים, בשביל שהילדים יוכלו ליהנות מאירוע בר מצווה כולל ומרשים.