תעשיית האירועים בישראל של 2015 – כל מה שצריך לדעת

אם תהיתם לעצמכם כמה כסף מגלגלת תעשיית האירועים בישראל, כמה חתונות יש בשנה בכל אולם וכמה עולה כל חתונה בממוצע – אתם בדיוק במקום הנכון. כאן תמצאו תשובות לכל השאלות האלה, ותגלו גם מהם הטרנדים החדשים בתעשיית האירועים לשנה הקרובה. והעיקר – שיהיה במזל.

כסף מגלגל את האירוע

אירועים 2015
אירועים 2015

תעשיית האירועים בישראל מגלגלת סכומים של כ- 13 מיליארד שקלים בשנה, בזכות כ-140 אלף אירועים שמתקיימים במהלכה. בכל אולם נערכים בין 200 – 220 אירועים בשנה, וקצב הצמיחה השנתי של הענף עומד על כ-6% בשנים האחרונות.

בכל אירוע יש בממוצע 300 אורחים, והוא עולה בין 100,000 – 140,000 ₪ למי שמשלם בעבורו. אם אתם תוהים כמה מהסכום הזה מיועד להשכרת גן האירועים או האולם, התשובה תהיה כ- 84,000 ₪ בממוצע.

אז כמה (חתונות) היו לנו שם?

כשליש מהאירועים שמתקיימים בארץ במהלך שנה אחת, היינו, כ-45 אלף אירועים, הם חתונות. כ-70% מהאירועים מתקיימים החל מאחרי ל"ג בעומר ועד ערב ראש השנה, וזאת נחשבת ל"תקופה החמה" בתעשייה. האולמות וגני האירועים ממוקמים ברובם במרכז (כ-60%), אבל יש גם כאלה בדרום (16%) ובצפון (22%).

הטרנדים החמים בעולם האירועים

והנה הטרנדים שכבשו בסערה את עולם האירועים של שנת 2015:

  • מגנטים לאירועים – היום לא ניתן כמעט למצוא אירוע שלא מציעים בו מגנטים לאורחים. כך, בתוך כמה שעות, האורחים יוצאים עם מזכרת מיוחדת במינה מהאירוע – תמונה שלהם על מגנט, שהם יכולים לתלות על המקרר ופשוט – להיזכר.
  • מפלי שוקולד – אחד הדברים המיוחדים ביותר בעולם האירועים, שעושה כל אירוע להרבה יותר ייחודי, וכמובן שגם להרבה יותר טעים…
  • בר אקטיבי – זה אמנם טרנד שהחל כבר לפני כמה וכמה שנים, אבל הוא ממשיך בהחלט להיות בעניינים. אחרי הכול, אין כמו אלכוהול שמחולק לאורחים שעל רחבת הריקודים, כדי לחמם את האווירה ולהשאיר את כולם שמחים ומחייכים.
  • בלונים בצורות – זה התחיל כטרנד שמטרתו היתה מאוד ברורה – להעסיק את הילדים בזמן שההורים שותים קצת ונהנים על רחבת הריקודים, אבל הפך להיות אחד הטרנדים החמים שמקסים גם את המוזמנים המבוגרים. אמן בלונים שיוצר עבור הילדים והוריהם דמויות מבלונים, ואנשי צוות שמשתלבים עם הרוקדים ועונדים להם תכשיטים ואביזרים שונים ומשונים, שעשויים כולם מבלונים. כיף גדול, אושר עצום.
  • זיקוקי דינור – גם זה אמנם טרנד לא חדש, אבל הוא תמיד מרגש ממש. ברגע השיא של האירוע, כמו למשל – כשהחתן שובר את הכוס – מופרחים לאוויר זיקוקים וצובעים את השמיים בשלל צבעים.

יש עוד הרבה מאוד טרנדים בעולם האירועים, כמו כניסות מפוארות לאולם – ולא רק בחתונה אלא גם בחגיגות בר ובת מצווה, ונראה שהתחום הזה רק ילך ויתפתח. מעניין יהיה להמשיך לעקוב אחר הנושא, ולבצע השוואה בין הטרנדים מדי שנה, כדי לבחון מה השתנה.

אז שיהיו לכם תמיד רק אירועים משמחים, ובלי נדר ניפגש כאן עוד 365 ימים!