רוצה להיות מעצבת אירועים? כל המידע על קורס שזירת פרחים!

 

מי שחולם לעבוד בתור מעצב אירועים או בחנות פרחים יכול לעבור קורס שזירה ולקבל הסמכה מיוחדת. אפשרויות תעסוקה אחרות הן פתיחת עסק עצמאי והשתלבות בתחום האירועים

הכלים המעשיים הנדרשים ליצירת זרי פרחים נרכשים במסגרת קורס שזירה מקצועי. הקורס מעניק את מיומנויות השזירה, מפגיש את הסטודנטים עם סוגים שונים של פרחים ומדגיש את הייחודיות של צבעי פרחים, סגנונות עיצוב והתאמת זרים לאירועים. מטרת הלימודים היא להכשיר שוזרי פרחים לעבודה ולקדם את מקצועיות הענף. מוסדות הלימוד נבדלים אחד מהשני בשל נושאי הלימודים ותנאי הקבלה.

מסלולי לימוד

אלו המאפיינים של מסלולי הלימוד הבולטים בתחום של קורס שזירת פרחים:

א. קורס למתחילים – קורס שזירת פרחים למתחילים הוא דרך מצוינת להכיר את עקרונות הבסיס החשובים. הקורס מיועד לחסרי ניסיון קודם, הוא כולל טיפול בפרחים לצד שימור, כללי עבודה ושימוש בצבעים וניתן ללמוד מתוכו גם על שיווי משקל של סידורי פרחים שונים. במהלך השיעורים מתנסים הסטודנטים בטכניקות עיצוב ושזירת פרחים. הקורס מצייד את הסטודנטים בערכת שוזר ובחומרי הגלם הדרושים לעבודה בתוך חנות פרחים.

ב. קורס למתקדמים – זהו קורס שנמשך בדרך כלל 12 מפגשים שבועיים. הוא מקנה למשתתפיו ידע בטכניקות שזירה מורכבות ובין הנושאים לומדים גם על סידורי פרחים צפים לבריכה, סידורי אבל, סידורי פרחים מודרניים וכן הלאה. הקורס מיועד לבעלי ניסיון והוא מהווה מסלול המשך ללימודי הבסיס.

ג. לימודי תעודה – קיימת אפשרות למסלול לימודי תעודה. זהו קורס המיועד לבוגרי הקורס הבסיסי והמקצועי, הלימודים בו נמשכים 4 שעות במפגש שבועי והם כוללים סך הכל 90 שעות לימוד אקדמיות. הקורס מסכם את תחום הפלוריסטיקה ובמסגרת הלימודים משתתפים הסטודנטים בהתנסות מעשית. ההתנסות כוללת קבלת סחורה בחנות פרחים, ביצוע עבודות שזירה ועיצוב חלונות ראווה. בוגרי הקורס גם זכאים לדיפלומה בתנאי שהם עומדים בהצלחה במבדקים ובמבחן הסופי.

ד. קורס זרי כלה – מי שבוחר להתמחות בנישה ספציפית יכול להירשם לקורס זרי כלה. זהו קורס המיועד לבעלי רקע וניסיון, הוא חושף את המשתתפים למגוון רחב של טכניקות עבודה והוא כולל חיווט, בוקטים, בריידי, שילוב בדים ועוד.

קהל יעד

אין תנאי קבלה לקורס שזירת פרחים וקהל היעד כולל גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. הקורס מתאים לאנשים יצירתיים ואסתטיים, למי שאוהב פרחים ולמי שרוצה להעשיר את ידיעותיו בכל הנוגע לסוגי פרחים, צמחים וסידורים. הלימודים גם מתאימים למעצבים מתחומים שונים שרוצים לשלב סידורי פרחים בעבודה.

אפשרויות תעסוקה

שוזרי פרחים משתלבים בעבודות שונות בעיצוב אירועים. הם יכולים להגיש מועמדות לעבודה בחנות פרחים או לפתוח עסק עצמאי. תמיד יש ביקוש לשוזרי פרחים ולכן השאלה היחידה היא מה רמת המקצועיות והכשרה שלהם. כדאי להשתמש במסלולי ההסמכה השונים על מנת לצבור ידע ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה.