מיזוג אוויר בחתונות ואירועים

מזג האוויר בישראל מחייב תשומת לב רבה לנושא של מיזוג אוויר בחתונות ואירועים. המיזוג חיוני בכל סוגי האירועים והוא לא תלוי בעונות השנה, כי גם בחורף למשל נדרש אוורור מסודר של אולמות מקורים. השאלה היא כיצד מבצעים את המיזוג הזה, או באיזה אופן ניתן לנצל את היתרונות שלו בגני אירועים פתוחים.

הנה כמה המלצות בסיסיות עבור מיזוג אפקטיבי של חתונות ואירועים:

פתרונות מיזוג תעשייתיים

נהוג לקרר אולמות אירועים עם פתרונות מיזוג תעשייתיים. היתרון של פתרונות מיזוג מן הסוג הזה הוא יכולת להתמודד עם שטחים גדולים, כמו גם עם מצבים שבהם חלק מהדלתות נשארות פתוחות. ניתן לזהות פתרונות מיזוג תעשייתיים לפי המדחס העוצמתי, פתחי האוורור שמפוזרים ברחבי האולם וההספק הגבוה.

חלונות והצללה

אולמות שמציעים אירועי יום חייבים לספק גם פתרונות הצללה. את זה עושים בדרך כלל באמצעות חלונות עם בידוד תרמי, מיסוך על בסיס וילונות או פרגולה. הצללה משפרת משמעותית את היעילות של המיזוג והיא גם מונעת בזבוז אנרגיה.

שמירת קור

באולם אירועים מקצועי מנצלים את הקור שקיים בתוך חלל הפנים עוד לפני שהאורחים מגיעים וגם כאשר קבלת הפנים נערכת בחוץ. במילים אחרות, מיזוג אוויר בחתונות ואירועים מחייב הרגלי שימוש נכונים. יש להנחות את כל העובדים לסגור את הדלתות כשאין אורחים באולם ולדאוג לסגירה הרמטית של המטבח, השירותים, המחסן וחללי שירות נוספים.

מה עושים כשהאירוע מתקיים במקום פתוח?

בשנים האחרונות יש לא מעט פתרונות של מיזוג אוויר גם למקומות פתוחים. אלו הפתרונות הנפוצים בגני אירועים, בחתונות שנערכות בחוף הים ובאירועים שמתקיימים בשמורות טבע או באתרי מורשת ייחודיים. בדרך כלל נהוג להציב מאווררים גדולים שמפזרים לחות, או לחילופין להשתמש במזגן נייד עם חיבור לגנרטור.
בעלי אירועים צריכים לחשוב על הפרטים הקטנים ולבחור את האולם גם על פי רמת המיזוג שהוא מציע. רצוי להגיע לאולם לפחות פעם אחת בשעות שונות של היום, ולוודא שהטמפרטורות עולות בקנה אחד עם כמות האורחים שאישרו הגעה ועם השעה הנקובה בהזמנה.